بره موم دشمن همیشگی بیماریهای عفونی

بره موم و پتانسیل آن در برابر مکانیسم های عفونت SARS-CoV-2 و بیماری COVID-19 🌲🐝

بره موم ، ماده ای صمغی که توسط زنبورهای عسل از ترشحات گیاهی تولید می شود ، مدتهاست که در داروهای گیاهی سنتی مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان کمک کننده سلامتی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن بسیار مصرف می شود.

بیماری همه گیر کووید 19 علاقه به محصولات بره موم در سراسر جهان را افزایش داده است. خوشبختانه ، جنبه های مختلف مکانیسم عفونت سارس-کو- دو اهداف بالقوه ای برای ترکیبات بره موم است.

ورود سارس-کو- دو به سلولهای میزبان با تعامل پروتئین خوشه ی ویروسی با آنزیم مبدل آنژیوتانسین سلولی 2 (ACE2) و پروتئیناز سرین TMPRSS2 مشخص می شود.

این مکانیسم شامل بیان بیش از حد PAK1 است که یک کیناز است و واسطه ی التهاب ریه ، فیبروز و سرکوب سیستم ایمنی ناشی از ویروس کرونا است.

اجزای بره موم اثرات مهاری در مسیرهای سیگنالینگ ACE2 ، TMPRSS2 و PAK1 دارند. علاوه بر این ، فعالیت ضد ویروسی در شرایط آزمایشگاهی in vitro اثبات شده است.

در مطالعات بالینی ، بره موم سیستم تنظیم ایمنی سیتوکین های پیش التهابی را تقویت می کند ، از جمله با کاهش IL-6 ، IL-1 beta و TNF-α (فاکتور نکروز توموری آلفا)

این تنظیم سیستم ایمنی شامل مونوسیت ها و ماکروفاژها ، همچنین Jak2 / STAT3 ، NF-kB و مسیرهای التهابی است و خطر ابتلا به سندرم طوفان سیتوکین را کاهش می دهد ، که عامل اصلی مرگ و میر در بیماری پیشرفته COVID-19 است.

بره موم همچنین نوید خود را به عنوان کمکی در معالجه انواع بیماریهای همزمانی نشان داده است که به ویژه در بیماران کووید 19 خطرناک است ، از جمله بیماری های تنفسی ، فشار خون بالا ، دیابت و سرطان.

محصولات بره موم استاندارد با خواص زیست فعال سازگار هم اکنون در دسترس هستند. با توجه به شرایط اضطراری فعلی ناشی از بیماری همه گیر COVID-19 و گزینه های درمانی محدود ، بره موم به عنوان یک گزینه درمانی امیدوار کننده و مرتبط ارائه می شود که بی خطر است ، از طریق خوراکی تجویز می شود و به عنوان یک مکمل طبیعی و غذای کاربردی به راحتی در دسترس است.

منبع :فروشگاه عسل ایرانا 

دیدگاهتان را بنویسید